Aventura ferroviària

barcelo-antsAvui he agafat un tren, feia temps que no n’agafava, he intentat evitar-ho des que hi ha el caos de la xarxa ferroviària al voltant de la ciutat de Barcelona, però avui en un ànim entre d’aventurer de pa sucat amb oli i de massoquista, m’he decidit a agafar el tren per tornar a casa després de passar el cap de setmana a Tarragona a casa de la Laia.

Per sorpresa meva quan he demanat el bitllet per anar a Barcelona (ja no l’he demanat pel Prat de Llobregat perquè em sembla que no hi para cap tren, i no tenia ganes d’agafar l’autobús des de Gavà) m’han dit que anava per la via de Vilafranca del Penedès fins a Martorell, i que allà hauria de canviar a un rodalies fins a Barcelona-Sants. Després de rumiar-m’ho una mica, i fent ús d’aquell rampell que he dit abans d’aventurer/massoquista (i pensant que segur que em donaria per escriure això que ara ja hi ha al bloc) l’he comprat.

Inicialment havia de sortir el tren a les 18,30, però a la pantalla ja deia 18,35 des de feia estona, i més tard ha posat les 18,45 i encara ha trigat uns minuts a sortir, perquè anava el tren molt ple, i hi havia dificultat per sortir del tren els que baixaven a Tarragona, i en conseqüència per pujar els altres. Jo creia que amb tot el caos el tren no aniria gaire ple, i podria seure i començar a llegir un llibre que portava preparat…

A continuació poso la cronologia dels fets:

  • 18,30 Previsió de sortida
  • 18,35 Segona previsió
  • 18,45 Arribada del tren, sortida al cap de 5 minuts
  • 19,00 Hora teòrica d’arribada a St. Vicenç de Calders
  • 19,15 Hora real d’arribada a St. Vicenç
  • 19,35 Pas per davant de les Caves de Freixenet (gairebé visita turística)
  • 19,45 Hora d’arribada a Martorell
  • 20,00 Hora de sortida del tren de Rodalies amb destinació a Terrassa! passant per Barcelona-Sants.
  • 20,20 Hora d’arribada a Cornellà
  • 20,30 Hora d’arribada a Barcelona-Sants

A l’interior del tren hi havia una enganxina d’Informació de RENFE que hi deia els “Drets dels viatgers”, i hi havia dos punts especialment divertits que deien més o menys alguna cosa així: “L’usuari té dret a saber amb la suficiet antelació els horaris i condicions del servei”, i “L’usuari té dret a rebre un servei amb la qualitat i seguretat adequades” la seguretat vull pensar que estava garantida (tot i que amb un tren tan ple com una llauna de sardines costa de creure), però el que està clar és que no hem tingut ni informació del servei, ni qualitat en el servei. Mai ningú ens ha dit a quina hora arribariem a Martorell ni a Sants, i el que hauria de ser un trajecte d’una hora s’ha acabat convertint en dues comptant des de l’hora a la que hauria d’haver sortit el tren, i em sembla que trigar el doble, no és qualitat en un servei.

El viatge malgrat tot ha estat profitós, a mi que m’agrada observar a l’altra gent he vist de tot: gent que llegia, que escoltava música amb el seu mp3, que trucava per telèfon a casa per dir que aquest cop la RENFE tenia el caprici de fer-nos parar a Martorell, i després agafar les rodalies, veure una noia jove que feia mitja, i fer nous amics… Jo he tingut uns bons companys de viatge, curiosament els dos es deien Alberto, un és estudiant, i l’altre recepcionista d’un hotel del Port Aventura, que per cert m’ha donat uns quants vals “PortAventura Express” per estalviar-me cues alhora de pujar a les atraccions, potser haurien de fer un val “RENFE Express” per estalviar-se els esvorancs. Encara li haurem d’agrair a la Ministra de Foment tots els efectes col·laterals que provoca la seva incompetència…

Quan he arribat a Sants (que per cert estan deixant unes andanes totalment renovades), al sortir al carrer veig el cartell lluminós de l’estació i posava BARCELO ANTS, i he pensat: Si no saben fer anar un cartell com han de funcionar els trens…

Aquesta entrada s'ha publicat en Coses meves i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>